Alla inlägg den 7 mars 2012

Av brokenbird - 7 mars 2012 15:42

Har ni tänkt på en sak? Vad fan tänker nyfödda barn på? Asså om du tänker en tanke så tänker du oftast en mening på språket du talar... eller hur? Ett nyfött barn förstår inget språk och kan inte tala något språk så van tänker de på? Färger? Former? De vet ju inte namnet på något så har de typ fotografiskt minne? Jag kom på detta eftersom ett litet barn i en barnvagn låg och glodde på mig med världens största babyögon och jag undrade vad han tänkte om mig. Tyckte han att jag var snygg eller konstig eller vet han äns vad det är? Han måste ju ha tänkt på något och man såg tydligt att han tänkte på något men jag fattade inte vad.... hmm...


Jag tänker. Mycket. Tror jag... Det är lite svårt att säga eftersom jag inte kan jämföra med någon. Om någon annan säger att den tänker lite så kanske den tänker dubbelt så mycket som mig. Går det äns att tänka mer än någon annan? Alla tänker ju hela tiden... Visst? Tänker vissa dubbelt så snabbt som andra eller vad? Det känns iallafall som att jag tänker mycket. Ibland.


Tillbaks till babytankar (wooho). Är det bara jag som ibland får en känsla av att små barn kan läsa dina tankar? Asså typ fatta om du tänker på dem eller på... jag vet inte,katter? Kanske för att deras hjärna inte är övermosad av minnen och så, så de får plats med lite av din tankar som blir över... Nu svamlar jag bara, avslutar  inlägget innan det går helt överstyr...


Bye alla som inte har liv nog att tänka själva!

Presentation

Jag är en liten människa i en stor värld full med tankar och här är några av dem.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2012
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards